5/02/2012

Conclusions de la Miniactivitat 2.1

Conclusions

Amb tota la tasca feta, sobretot la que s’ha compartit a l’aula i el gran descobriments del RBD i les biblioteques de casos, he anat ampliant tot un seguit de possibilitats tant a nivell professional com personal. Em resta clar que tant l’un com les altres poden resultar un gran instrument de formació, recerca i millora per a tots els qui tenim a veure amb l’educació. A la pregunta de si “Es pot aprendre a partir de les experiències dels altres?” he de respondre sense cap mena de dubte que sí. Evidentment que al llarg de la nostra experiència s’han donat molts casos d’aquest, no poques vegades d’una forma inconscient. El bo del cas és que d’una manera explícita disposem ara d’unes eines i uns recursos que ens permeten avançar més en aquest sentit.
Podem aprendre plantejant dubtes, reflexions i reptes (Cos del missatge o fitxer adjunt?), amb debats argumentatius com els que s’han fet també en aquestes setmanes sobre alguns temes i també compartint propostes i experiències que hem realitzat a l’aula. En aquest camp, se’ns ha obert una possibilitat exploratòria immensa amb la base de dades KITE, que constitueixi un recull immens de propostes ben concretes i significatives i el RBD.
Tot plegat m’ha ajudat a desenvolupar tot un seguit d’activitats, que he volgut expressament refondre amb les meves idees i necessitats i d’acord amb un determinat context. El fet d’analitzar-les abans però, veure-hi semblances i diferències, la manera d’enfocar un determinat problema o quin és el plantejament avaluatiu ha estat un referent molt útil al llarg de tota aquesta miniactivitat, que no ha estat només una ni ha estat petita ni en el procés ni en els resultats. En aquest sentit, gràcies a ella m’he familiaritzat molt més amb el raonament basat en casos i els quatre processos que implica i que hem hagut d’utilitzar per fer els nostres casos:

·     Trobar casos semblants, amb temes relacionats, un ús dels recursos que ens interessen o de cara a les àrees a treballar per exemple.
·  Utilitzar tota aquesta informació recollida, de vegades de forma inconscient però clarament sumativa, que ens servirà per centrar el procés, resoldre un determinat problema o avançar molt més.
·     Revisar la proposta plantejada, amb tot el que has analitzat prèviament, amb el que estat veient que fan els companys, etc.
·        I en última instància, retenir tot allò que pugui ser significatiu per a propers casos.

I per acabar, cal dir que a través del RBC, l’ús significatiu de les TIC i dels models d’històries o experiències he constatat personalment que es pot avançar, construint els teus propis aprenentatges, que lligat amb el que vam fer anteriorment m’ha comportat alguns canvis conceptuals i un aprenentatge constructivista significatiu. Per tot això, he volgut participar en la tasca que s’ha fet al fòrum i a través dels blocs, reflexionant a partir d’activitats i exemples concrets, posant a l’abast el que bonament he pogut, fent comentaris constructius o oferint informació i propostes que conec o he trobat. I també he fet les dues activitats d’ampliació pel que fa a fer una pinzellada de dos casos fonamentats en el que hem assenyalat: Un enfocat a alumnes de 6è de Primària o 1r. d’ESO i un altre a la formació i comunicació entre tota la comunitat educativa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada