5/28/2012

Un petit espai de debat: Amb o sense material?

Els dies 16, 20 i 23 de juny tindrem les diferents proves i exàmens a la UOC. Com en l'anterior semestre, a cada assignatura s'estableixen unes normes o altres. Per exemple, en una d'elles i va haver molt d'enrenou quan la consultora va exposar que  no es podia dur cap mena de material guixat... Al final, i vist que la gran majoria teníem els apunts amb cites, subratllats, anotacions, etc. la consultora es va avenir amablement a acceptar tota mena de material. Un altre cas, on el debat va ser mínim perquè ja d'entrada es va dir, va ser la prova de Disseny, desenvolupament i innovació del currículum, en cap cas es podia dur cap mena de material.
Què en penseu de tot plegat?
M'agradaria recollir diferents opinions, experiències, argumentacions, idees o suggeriments d'aquest tema. Moltes gràcies per la vostra col·laboració.

7 comentaris:

  1. Hola Manel!

    Jo penso que el tema rau en demostrar verdaderament que hem sigut nosaltres els autors de les pac, i la qüestió penso que és el poder formular preguntes que responguin a l'esmentat objectiu, preguntes per les quals pot ser necessari el portar o no el material.

    A partir d'aquí, a mi personalment em va molt bé portar el material ja que sóc molt nerviosa i tenir el material al costat em tranquil·litza (encara que alguna vegada la veritat és que no l'he consultat ja que no ho he necessitat a l'haver treballat intensament les pac's).

    Puc dir que la prova de validació que més estrés m'ha suposat fins ara és la de disseny, desenvolupament i innovació del currículum (que és la única que no he pogut portar material), que a més, al meu entendre, poc demostrava que jo havia estat coautora dels treballs.

    Bé, fins aquí la meva aportació, seguim debatint!!!

    Mercè

    ResponElimina
  2. Bona tarda!
    En relació al tema que has presentat com a debat. Personalment, basant-me en la meva experiència, crec que el material és necessari com a suport psicològic, és a dir, normalment en les proves de validació estem nerviosos i el fet de saber que podem consultar material ens tranquilitza, però realment crec que no és necessari.
    En la majoria de proves que he realitzat, per no dir en totes, he acabat sense mirar-me el material, ja que les preguntes són sobre les pac i si nosaltres realment som els/les autors d'aquests treballs segurament recordarem tot allò que hem après!

    Per tant, a mi abans el fet de no portar material em preocupava molt però he de reconèixer que cada vegada m'amoïna menys...

    ResponElimina
  3. Bones Manel,

    Primerament felicitats per la iniciativa d'iniciar aquest espai de reflexió-valoració sobre com s'han d'acabar les assignatures.

    És el meu 2n semestre, així que només he anat a unes proves de validació, justament Disseny. Si que em va produir un cert neguit el fet de no poder portar material, però no penso que en aquestes proves vagis a "justificar" coneixements adquirits, tal i com comenta la Raquel penso que és cerca la manera de comprovar que has desenvolupat les PAC's.

    Salut i pedagogia
    Montse

    ResponElimina
  4. Hola Manel i companys/es,
    en el meu cas, també és el meu segons semestre a la UOC,i encara no m'havia tocat passar per l'experiència de fer la prova de validació sense material, però justament en els propers examens del següent mes tinc l'assignatura de psicologia social i no podem portar apunts (cosa que tontament em fa témer més la prova).

    Jo tal i com comenten Montse, Raquel i Mercè, penso que els apunts són més un suport psicològic que no res més. M'ha passat ens els examens del primer semestre, que alhora de la veritat no he mirat els apunts, i si els vaig mirar va ser més per assegurar-me del que havia escrit, que no per a trobar la resposta a cap pregunta.

    Crec que portar els apunts en cap cas pot fer-te aprovar si no has treballat en tot el curs ni has estudiat, en canvi si pot ajudar a aquelles persones que han treballar durant el curs, ha fer millor examen.

    Ara també és cert que potser tenir-los pot ser de gran ajuda segons l'assignatura, sobretot en aquelles on hi han molts noms d'autors, dates i altres processos molt específics (amb noms rebuscat). I és que opino que normalment (en tots els tipus d'estudis) hi ha una gran incongruència entre el que ens ensenyen a ensenyar o promoure (aprenentatge significatiu) i el que ens acaben demanat alhora de fer un examen o prova de validació (aprenentatge memorístic).

    Laura.J.Ll.

    ResponElimina
  5. Bona tarda companys!!!!

    Al meu parer el format no importa, es a dir, no m’importa que les PV siguin amb o sense material, ja que realment penso igual que la majoria que si s’han un/a ha realitzat totes les PAC’s no ha de comportar cap dificultat.

    Amb el que no estic d’acord es amb que la decisió o no de fer PV, amb o sense material, prova de síntesis....etc..., sigui depenent de l’assignatura, potser s’hauria d’unificar una opció o altra.

    Per altra banda, aquest és el 5è semestre i crec que ja he tastat totes les modalitats. Una PV per mi no te més sentit que una verificació per part de la UOC, potser innecessària si realment des de la consultoria s’ha fet un bon seguiment del alumnat durant el semestre.

    MARIA VAELLO

    ResponElimina
  6. Hola nois/ noies!
    El tema dels exàmens de la UOC és clar que dona per molt!!
    Jo estic molt d'acord en totes les vostres aportacions, els apunts per a mi són com un efecte "placebo", no serveixen per a gaire, però sense ells pot provocar més bloqueig o més inseguretat.
    en tot cas, sempre que he pogut assistir a una prova de validació amb apunts tampoc els he pogut consultar gaire, ja que el temps de les proves és limitat i prefereixo emprar-lo en redactar correctament i revisar desprès el meu escrit, i no pas en revisar els apunts que porto!
    Com dieu tots vosaltres, si hem treballat les PAC'S de forma significativa, hem interioritzat els coneixements més rellevants, i és sobre aquests els quals versen les preguntes de les PAC'S.
    seguim en contacte i anim que això ja arriba al fi!!

    ResponElimina
  7. Bon dia Manel i companys i companyes,

    primer de tot gràcies Manel per obrir aquest debat, és molt interessant!

    Personalment penso que és una bona opció poder fer les proves de validació amb els apunts, ja que realment no valoren el que tu saps per posar-te una nota, sinó simplement es vol verificar que cadascú ha fet les PACs i les ha fet una altra persona. I per tant, si quan un fa les activitats, pot consultar el material, també trobo que té llògica poder consultar el material en les PV. A més a més, com bé comenteu, si has estat treballant al llarg del curs totes les activitats i t'has anat preparant, en moltes ocasions no és necessari consultar el material, tot i que ajuda a estar més tranquil a l'hora de fer la PV per si sorgís algun dubte.
    Per una altra banda penso que, com sempre deia una professora meva d'educació social, quan estiguem treballant de psicopedagogs podrem consultar tot el material que volguem davant de qualsevol situació, no tindrem "prohibit" consultar ni material i a altres professionals.

    Estem en contacte!

    ResponElimina